Marketingteszt

 

Az alábbi tesztben elsősorban nem az a kérdés, hogy MIT TUDSZ, hanem hogy MIT CSINÁLSZ. HA tudod, hogy mit kellene csinálni, de nem csinálod, akkor nem jár a pont.

Kérlek szánj 5 percet a teszt kitöltésére, elsősorban magad miatt, hogy megértsd hol tartasz a marketingben, és mik azok a területek, ahol fejlődnöd kellene.

Kérlek számold össze a pontjaid az elküldés előtt! A teszt beküldése után rögtön küldöm az értékelést.

1 pipa - 1 pont; 2 pipa - 2 pont; 3 pipa - 3 pont
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 0 pont!; Nem - 1 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Igen - 1 pont; Nem - 0 pont;
Egyik sem - 0 pont Csak honlapod van - 1 pont Weblapod és Facebook oldalad is van - 2 pont Weblapod, Facebook oldalad + Egyéb -3 pont
Egyik sem - 0 pont Legalább egy - 1 pont 2 online hirdetési forma - 2 pont 3 vagy több - 3 pont

Miért készült ez a teszt?

A napokban megnéztem a Google Adwords Kulcsszótervező eszközének segítségével, hogy Vas Megyében havonta átlagosan hány keresés történik az olyan kulcsszavakra, mint: marketing, online marketing, digitális marketing, tartalommarketing. Az eredmény kissé meglepett, egyes kulcsszavakra 10-100 keresés történik, de a tartalommarketingre pl. egy darab keresés sem volt.

Figyelembe véve, hogy Vas Megyében nagyjából 40.000 vállalkozás működik, ez a keresési szám a marketing tekintetében nagyon kevésnek tűnt.

Aztán gondoltam beállítok egy hirdetést a Facebookon a Vas megyei és (online) marketing érdeklődésű vállalkozókat megcélozva, de a Facebook is egy alacsony számot adott ki potenciális érdeklődők vonatkozásában.

A blogomban nemrég írtam egy cikket arról, hogy az online marketing egy új szakma, amit tulajdonképpen minden kisvállalkozónak ki kellene tanulnia. Írtam a marketingszemléletben lezajlott paradigmaváltásról is, miszerint az emberek egyre inkább immunisak a reklámokra, ezért leginkább értékes tartalmakkal lehet elérni őket, ezt hívjuk tartalommarketingnek. Mindeközben Vas megyében a Google szerint ez elmúlt évben nem igazán volt keresés a tartalommarketing kulcsszóra.

Elgondolkodtatott a dolog, de nem igazán találtam az okokat.  Végül úgy döntöttem, hogy összeállítok egy marketing önismereti tesztet, amely segít megérteni Neked vállalkozóként, hogy mennyi van a cégedben, ami kihozható belőle marketinggel. És nekem is segít megérteni, hogy milyen az általános marketing “felkészültség”.

Az űrlap kitöltésével hozzájárulok ahhoz, hogy a Kovács Miklós a jövőben tippeket, tanácsokat és trükköket valamint esetenként reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön részemre. Ezen felül elfogadom, hogy a fenti adataimat a Kovács A. Miklós E.V. (9700 Szombathely, Széll K. út 51. 1/5.) mint adatkezelő kezeli és azt 3. félnek nem adja át. Elfogadom az adatkezelési nyilatkozatot.